شماره تلفن : 09123019243
آرایشگاه مردانه برای خواستگاری

آرایشگاه مردانه برای خواستگاری و عقد و نامزدی

همه ی ما از اهمیت انتخاب آرایشگاه مناسب برای خانم ها در مراسماتی از قبیل مراسم عقد و بویژه عروسی آگاه هستیم. خانم ها معمولا حساسیت بسیار زیادی بر روی ظاهر , مدل مو و میکاپشان دارند چراکه در مراسمشان این آنها هستند که بیشتر از هرکس دیگری به چشم می آیند و نوعی نگاه همه بر روی آنهاست.اما موضوعی که معمولا در چنین مراسم هایی نادیده گرفته میشود جایگاه ویژه ی داماد است!!! خیلی ها فکر میکنند که این فقط عروس است که باید به طور خاصی به خودش برسد و داماد اهمیت چندانی ندارد اما در حقیقت عروس و داماد مکمل هم هستند و به هر دو توجه فراوانی میشود به این علت هردو باید کاملا آراسته و منظم و مرتب باشند.

خوشبختانه امروزه این طرز تفکر تغییر بسیاری کرده و آقایان نیز نسبت به وضع ظاهرشان در مراسم بسیار حساس شده اند. شاید این موضوع کمی جافتاده نباشد که یک آقا به دنبال یک آرایشگاه مناسب برای مراسمش بگردد !!!! این کاملا غلط است چراکه همه دوست دارند در یکی از مهم ترین روز زندگیشان به مناسب ترین و آراسته ترین شکل ممکن حاظر شوند و آقایان نیز از این قائده مستثنی نیستند. در اینجا به برسی چندین نکته ی مهم در انتخاب آرایشگاه دامادی خواهیم پرداخت.

 

کار انتخاب آرایشگاه را به آخر کار موکول نکنید:

انتخاب آریشگر خیلی حیاتی و مهم است. تا حالا خانمی دیدید که انتخاب آرایشگر و آرایشگاهش را آخر کار موکول کند ؟ انجام کار های مراسم به اندازه ی کافی زمانبر است به همین علت پیشنهاد میشود که کار انتخاب آرایشگاه را که مقوله ای حیاتی و حساس است را به آخر موکول نکنید و در ابتدا , زمانی که وقت و حوصله ی کافی دارید اینکار را انجام دهید چراکه مطمئنا در طول پروسه ی امادگی های مراسم , به اندازه ی کافی تحت فشار خواهید بود و احتمالا مشکل زمان هم خواهید داشت پس بهتر است سرموقع آرایشگاهتان را انتخاب کنید.

 

هیچ تظمینی وجود ندارد که مدل موی عمو , دایی , پسرخاله و… به شما هم بیاید:

متاسفانه بعضی از آقایان وقتی یک مدل مو را در کسی میپسندند فکر میکنند بی شک آن مدل برای آنها هم مناسب است و اصرار میکنند که باید آن مدل مو را در روز مراسم داشته باشند در صورتی که انتخاب مدل موی مناسب بر اساس استاندار های خاصی انجام شود . هرکسی باید باتوجه به فرم صورت , استایل مو , میزان مو و…مدل مویش را انتخاب کند. پس بهتر است از آرایشگرتان که در این زمینه متخصص است, درباره ی مدل های مد نظرتان مشورت بگیرید. درست است که نظر شخصی شما کاملا مهم است و باید آریشگر به آن توجه کند اما شاید او مدل هایی را به شما پیشنهاد کرد که برایتان مناسبتر بود .

 

 بهتر است به کمک آرایشگرتان مدل مو را از قبل مشخص کنید:

مدل های مختلف مو نیاز به حجم مشخصی از موی سر را دارند و گاهی لازم است فرد اندکی موهای خود را بلند تر و یا به شیوه ی خاصی کوتاه کند تا آرایشگر بتواند مدل مد نظر او را بر روی موهای سرش پیاده کند. پس بهتر است از قبل مدل مویتان را انتخاب کنید تا آرایشگرتان مشخص کند که تا روز عروسی بهتر است از چند مدت یکبار و به چه شیوه ای موهایتان را اصلاح کنید تا او بتواند در روز مراسم بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

آرایشگری متناسب با سطح توقعات و شرایط مراسمتان انتخاب کنید :

اینجا منظور از شرایط : محل عروسی, تم مکان , متناسب با نوع میهمانی و… است. اگر مراسم شما از نوع سنتی است و در مکانی نسبتا کوچک و با جمعیت کم قرار است برگذار شود پس بهتر است مدل مویی نسبتا ساده تری را انتخاب کنید چراکه در هر حالت در جمع دیده خواهید شد و نیاز به جلب توجه بیش از حد نیست. ولی اگر عروسی شما از نوع عروسی های مدرن با تشریفات فراوان و مهمانان زیاد است بهتر است از مدل های نسبتا مدرن تر استفاده کنید تا در میان آنهمه افراد و میز و صندلی ها و تشریفات دیده شوید. در اینجا کار آرایشگر کمی سخت میشود و به این علت بهتر است از همان ابتدا اطلاعات کافی به او بدهید تا بتواند سطح عملکردش را بالا ببرد , شاید با کسب آگاهی از نوع مراسمتان به شما بگوید که نمیتواند آنچه شما از او انتظار دارید را انجام بدهد . به این علت بهتر است از قبل آرایشگرتان از نوع مراسمتان آگاه باشد تا بداند که چه مدل هایی را برایتان پیشنهاد کند.

باید آرایشگر را از قبل شخصا ملاقات کنید:

قبل از هرگونه وقت گرفتنی خود آرایشگر را شخصا ملاقات کنید و از او بخواهید که مدل هایی را که قبلا کار کرده بود را به شما نشان بدهد تا بتوانید نسبت به مهارت و استعداد او مطمئن شوید و با سبک هایی که کار کرده بیشتر آشنا بشوید. بسیاری از آرایشگاه ها از مدل موهایی که کار کرده اند عکس میگیرند و آنها را در کاتالوگ نگه میدارند و یا در صفحه ی مجازی آرایشگاه به اشتراک میگذارند. بهتر است از آرایشگر بپرسید که آیا واقعا خودش آن مدل ها را کار کرده یا از جای خاصی آن را کپی کرده است , اگر کپی کرده واقعا خودش میتواند این مدل مو را کار کند یا نه ؟ در ضمن حتما تاکید کنید که میخواهید خود آن فرد اصلاح موی شما را انجام بدهد نه شاگردش و یا هر فرد دیگری!!! بعضی از آرایشگاه ها از این فرصت استفاده میکنند تا فرصتی یادگیری برای کارآموزانشان فراهم کنند که متاسفانه گاهی خرابکاری هایی هم به بار میآید و مدل موی کاملا متفاوت تری از آنچه مد نظر بود ارائه میشود که دیگر بعد از آن هیچ کاری نمیشود انجام داد !!!

محیط آرایشگاه مدنظرتان را به دقت برسی کنید تا از تمیز و مناسب بودن آن مطمئن شوید:

آرایشگاه مکانی است که معمولا در آن رفت امد زیاد است و رعایت نکات بهداشتی در آن اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد. نحوه ی تمیز و ضد عفونی کردن تیغه ها , پاکیزگی کف سالن, استفاده از دستکش های مخصوص , داشتن حوله های یکبار مصرف , تمیز و ضدعفونی کردن شانه ها و… از اصول مهم و اساسی بهداشتی یک آرایشگاه به شمار میرود در غیر این صورت امکان انتقال انواع ویروس ,باکتری و بیماری ها بسیار بالا است. پس بهتر است خیلی زود یا خیلی دیر به آرایشگاه مورد نظرتان مراجعه نکنید چون در اول وقت معمولا مشتری کم میشود و رعایت بهداشت هم کاری راحت است و در آخر وقت نیز در نهایت نظافت انجام میشود, مهم این است در ساعات شلوغ و پر رفت آمد نکات مهم بهداشتی رعایت شود . میتوانید برخورد پرسنل و آرایشگر را هم در این ساعات شلوغ از نزدیک مشاهده کنید.

 

از هزینه کردن برای آرایشگاه نترسید:

معمولا آرایشگاه هایی که استاندارد ها را رعایت میکنند و کارشان کیفیت بالایی دارد هزینه های بالایی را هم طلب میکنند. در واقع اگر آرایشگاهی برای اصلاح موی دامادی هزینه ی کمی را بخواهد جای شک دارد!!فراموش نکنید هر روز داماد نمیشوید ! و قرار است عکس های این روز را تا آخر عمرتان نگهدارید و به فرزندان و نوه هایتان نشان دهید پس یکبار هزینه کردن هیچ ایرادی ندارد و کاملا جایز است.

 

در انتخاب آرایشگاه اصلا عجله نکنید :

معمولا آقایان عادت دارند خیلی سریع درباره ی موضوعی تصمیم بگیرند و به تمام جزئیات توجه نکنند. بهتر است حداقل این عادتشان را تا انتخاب آرایشگاه مناسب کنار بگذارند. از اینکه وقت کاری , آرایشگر و آرایشگاهتان را میگیرید نگران نباشید و عذاب وجدان نگیرید چراکه اگر به درستی به شما توضیح بدهند و اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارند شما علاوه بر اینکه در روز مراسمتان آنجا مراجعه میکنید , از آن بعد هم احتمالا مشتری آنجا خواهید شد و به افراد دیگر نیز آنجا را معرفی خواهید کرد درنتیجه آرایشگاهتان کاملا سود خواهد کرد . پس از پرس و جو کردن آرایشگاه و صحبت با آرایشگر ها خجالت نکشید چراکه کاملا حق با شماست و این وظیفه ی آنهاست که با حوصله جزئیات را به شما شرح دهند و به سوالات شما پاسخگو باشند.

 

 سایر امکاناتی را هم که آرایشگاه در اختیار داماد میگذارد در نظر بگیرید:

بعضی از آرایشگاه ها خدماتی نظیر گریم , ماساژ, پاکسازی پوست و… را در اختیار داماد میگذارند. متسفانه بعضی از آقایان این کار ها را اصطلاحا سوسول بازی میپندارند درحالی که این خدمات در روز مراسم کاملا نیاز است. این گریم ها مثل آرایش چهره ی خانم ها معلوم نیست و در واقع افراد وارد در این زمینه به قدری کارشان را با مهارت انجام میدهند که هیچکس متوجه این گریم های ملایم نمیشود و همه با خودشان میگویند احتمالا چون آقا , داماد شده چهره اش این همه شاد و سرحال و جذاب استد !. لطفا فراموش نکنید که گریم چهره به معنی آرایش نیست!!! فقط چندین کار جزئی روی صورت انجام می شود تا جنبه های مثبت چهره ی فرد بیشتر به چشم بیاید . ماساژ نیز استرس و خستگی را در روز مراسم بسیار کم میکند و سطح انرژی بدن را افزایش میدهد.

 

فقط به حرف آرایشگاه اعتماد نکنید و از جستجو و تحقیق غافل نشید:

بعضی از آرایشگر ها فقط بلدند لاف بزنند و فقط ادعای داشتن مدرک های معتبر را میکننند در حالی که اصلا مدرکی ندارند. پس بهتر است با دقت درباره ی مدارکش جستجو کنید. میتوانید از آرایشگرتان نیز درخواست کنید که مدارکی را که ادعای داشتنشان را میکند به شما نشان دهد. در واقع باید مدارک افراد بر روی دیوار آرایشگاه نصب شود , در جاهای معتبر این نکته حتما رعایت میشود چون به خود و مشتریانشان احترام و ارزش قائلند و دوست ندارند هیچگونه شک و تردیدی در کیفیت و مهارت کاریشان ایجاد شود. میتوانید از طریق اینترنت هم برای جستجوی سوابق کاری و درستی مدارک افراد مطمئن شوید.

 

به نظر عروس خانوم اهمیت خیلی زیادی قائل شوید:

البته که انتخاب مدل مو و آرایشگاه کاملا بستگی به سلیقه ی آقایان دارد اما باید قبول کرد که خانم ها نسبت به آقایان با سلیقه تر عمل میکنند و البته بیشتر به جزئیات دقت میکنند. پس بهتر است درباره ی مدل مو , گریم , و البته انتخاب آرایشگاه به حرف عروس خانم توجه خیلی ویژه ای شود. شک نکنید که نتیجه ی مثبت استفاده از نظر همسرتان را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

 

یادتان نرود که به رفتار و مهارت پرسنل هم دقت کنید و توجه خیلی ویژه ای بهش داشته باشید:

از آنجایی که معمولا برای داماد خدمات جانبی ذکر شده در بالا هم در نظر گرفته میشود , احتمالا داماد با بیش از یک نفر در ارتباط خواهد بود. رفتار, برخورد و البته مهارت این افراد هم حائز اهمیت فراوانی است.پرسنل باید با احترام برخورد و به نظرات داماد توجه ویژه ای کنند و سرشان گرم کار دیگری نباشد و با تمرکز کامل به کارشان رسیدگی کنند . پس آرایشگاه, آرایشگر و پرسنل به صورت یک پک کلی است و تمامی جزئیات اهمیت فراوانی دارد.

 

میتوانید با مشتری های قبلی آرایشگاه در تماس باشید:

میتوانید از طریق صفحه ی مجازی آرایشگاه مد نظرتان اطلاعات مربوط به عملکرد و محیط آرایشگاه را بدست آورید. اگر آرایشگاهتان صفحه ی مجای ندارد میتوانید از خود آرایشگاه اطلاعات لازم برای تماس با مشتری های قبلیشان را بخواهید. شاید این روش همه جا جواب ندهد و بعضی آرایشگاه ها اطلاعات شخصی افراد را در اختیارتان قرار ندهند در این صورت میتوانید از آرایشگاه بخواهید با شماره ی خود آرایشگاه با مشتری های قبلی تماس بگیرد تا شما بتوانید مکالمه ی کوتاهی با آنها داشته باشید تا ببینیند آنها از نتیجه ی کارشان راضی بودند یا نه.

 

موقعیت جغرافیایی آرایشگاه خیلی مهم است:

در روز مراسم معمولا کارهایی نظیر عکاسی , تهیه ی گل , رساندن عروس خانم به آرایشگاه و…بر عهده ی آقایان است. باید تمامی کار ها به نوعی انجام شود که زوج بتوانند سرموقع در مراسم حاضر شوند و تیم تشریفاتی , عکاسان , آرایشگر و البته مهمانان را خیلی منتظر نگذارند. پس بهتر است موقعیت جغرافیایی آرایشگاه به نوعی انتخاب شود که احتمال ماندن در ترافیک و رسیدن سرموقع به آرایشگاه و البته برگشتن از آنجا و رسیدن به مراسم خیلی دشوار نباشد در غیر این صورت ممکن است آقای داماد نتواند به درستی و آنطور که باید به کارهایش برسد. به این علت پیشنهاد میشود آرایشگاهی نزدیک و اصطلاحا سر راست تری انتخاب کنید تا استرس و نگرانی و البته مشکل زمان هم نداشته باشید . در هر حال ترافیک حقیقت اجتناب ناپذیر خیابان هاست پس بهتر است احتمال ترافیک بودن را خیابان ها را هم مد نظر داشته باشید و متناسب با آن اقدام کنید.

0/5 (0 نظر)

پاسخی بنویسید