شماره تلفن : 09123019243

اکسسوری های داماد

اکسسوری های ضروری داماد که جزو لباس داماد نیستند در سایت دامادباربر آورده شده است . این مقاله راهنمای خرید وسایل جانبی و اکسسوری های داماد می باشد

دکمه‌سرآستین یا دکمه سردست:

این وسیله جانبی خیلی کوچک در بیشتر مواقع رسمی استفاده می‌شود و تاثیر بسزایی در ظاهر لباس مردانه دارد. اما برای داماد در شب عروسی تقریبا ضروری به نظر می رسد. انواع دکمه سردست های رنگی و استیل در بازار برای کت و پیراهن موجود می باشد که به سلیقه فردی شما بستگی دارد ولی توصیه می شود که از دکمه سرآستین های استیل طلایی یا نقره ای متناسب با ساعت مچی و ست گیره کراوات که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، استفاده شود.

یک دایره کوچک که توسط یک میله فلزی به دایره بزرگتری وصل می‌شود، از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین محسوب می شود. نوع مرسوم تر دکمه سرآستین ها از پشت یک قسمت لولایی و متحرک دارند. معمولا روی سرآستین پیراهن سوراخی برای نصب دکمه سر دست وجود دارد. دکمه سرآستین را طوری ببندید که وقتی بازوهای شما در پهلو قرار گرفت بخش تزئینی دکمه به سمت بیرون باشد.

گاهی دکمه سردست در دو طرف هر آستین جای می گیرد. اگر می خواهید خیلی متمایز و منحصر به فرد باشید، دکمه سرآستین با سنگ قیمتی و اصل مثل عقیق یا زمرد ویا دست ساز انتخاب نمایید. نکته مهم در استفاده از دکمه سرآستین، خودداری از کاربرد دکمه معمولی پیراهن به طور همزمان می باشد. یکی‌ از جدیدترین طرح‌های دکمه سر دست طرح حکاکی شده آن می باشد که روی آن نام عروس و داماد و تاریخ روز مراسم بر روی دکمه ‌سردست حک می‌شود.

گیره یا کراوات:

گیره کراوات داماد با دکمه سردست ست می شود و بهتر است از جنس فولاد ضد زنگ انتخاب شود. اکثر گیره‌های کراوات دارای دو بخش مجزا هستند که مانند گیره بهم چسبیده و کراوات میان این دو قسمت قرار می‌گیرد. اینکار به این دلیل انجام می شود که پارچه زیرین کراوات معلوم نشود.و علاوه بر آن استفاده از گیره و یا سنجاق کراوات نظم و زیبایی خاصی به تیپ داماد می دهد.

ساسبند یا بند شلوار:

این ایده برای دامادهای خوشتیپ استفاده می شود. توجه نمایید که که ساسبند اغلب در آقایانی که اندامی لاغر دارند استفاده می شود.

گل یقه:

می توانید با استفاده از طرح‌ های جدید گل یقه شیشه‌ای جلوه خاصی به لباس دامادی تان بدهید. اگر هم به روش های سنتی و غربی علاقه داشته باشید می توانید از دسته گل عروس دو یا سه گل یا غنچه کوچک برداشته و به یقه کتتان سنجاق نمایید.

دستمال جیبی:

یک دستمال جیبی ست با رنگ و طرح کراوات‌ یا همراه داشته باشید و البته می توانید در طول مراسم گهگاهی آن را بیرون آورید.

کراوات:

برخی دامادها از کراوات و برخی از پاپیون استفاده می کنند. مدل هایی برای انتخاب کراوات وجود دارد. مدل پهن، باریک، براق، مات، طرح دار و ساده. برای اینکه بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید باید به مدل اندام، رنگ و مدل کت و شلوار و رنگ جلیقه و پیراهن توجه داشته باشید.

جلیقه:

پوشیدن جلیقه می تواند در برخی موارد به تناسب اندام بیشتر داماد کمک کرده و یا در مواردی که داماد اندام متناسبی داشته باشد او را خوشتیپ تر نماید. رنگ جلیقه را باید با کراوات ست نمایید.

گل جیب :

برای گل جیب از یک غنچه کوچک همرنگ با دسته گل عروس استفاده کنید. اگر هم تمایل داشته باشید می توانید از دستمال جیبی برای جیب کوچک کت استفاده کرده و گل را به سبک اروپایی به یقه کتتان سنجاق نمایید.

کمربند:

کمربند کت و شلوار دامادی مخصوصا زمانی که رنگ کت و شلوار تیره باشد، معمولا باریک انتخاب می شود. کمربند با بندی چرمی بهترین و رسمی ترین گزینه می باشد. رنگ کمربند داماد با کفش او ست می شود.

کفش:

کفش چرمی رسمی باید ست با کمربند انتخاب شود. توصیه می شود که شبها برای خرید کفش بروید تا پاهایتان حداکثر ورم خود را داشته و راحتترین کفش برای شب عروسی در تالار و باغ عروسی را انتخاب خواهید کرد.

0/5 (0 نظر)

پاسخی بنویسید